Тренінг "Фінанси для не-фінансистів"

За 2 дні тренінгу учасники отримають цілий набір простих, зручних і практичних інструментів, що дозволяють підкріплювати прийняті рішення фінансовими розрахунками. Це дозволяє підвищити якість прийнятих менеджерами рішень і сприяє зростанню фінансових результатів компанії. За рахунок прояснення фінансових цілей компанії для кожного менеджера і усвідомлення впливу вкладу кожного підрозділу в загальний результат поліпшаться комунікації між підрозділами щодо розподілу ресурсів і спільного виконання бізнес-процесів.
"Це тренінг, який дозволяє не-фінансовим менеджерам компанії отримати обсяг фінансових знань, необхідний для їх щоденної роботи і для розуміння принципів роботи фінансового механізму компанії. Тренінг знайомить учасників з основними фінансовими поняттями і термінами, допомагає структурувати наявні знання про фінанси. Всі теми, що розглядаються на тренінгу, опрацьовуються через практичні вправи. Практичні приклади і кейси можуть бути адаптовані під вид діяльності замовника, за основу можуть братися реальні цифри і ситуації. Цей тренінг дозволяє менеджерам компанії отримати нові компетенції і тим самим піднятися на нову сходинку, стати ще сильнішим і ефективнішим керівником "
Автор і ведуча: Тетяна Герасимова, Спеціаліст з фінансів, бізнес-тренер, консультант
Результати після тренінгу
Менеджери компанії отримають необхідний обсяг фінансових знань
Рішення менеджерів стануть більш усвідомленими і фінансово обґрунтованими
Покращиться взаєморозуміння між фінансовим департаментом компанії та іншими підрозділами
Покращиться оборотність активів компанії
Можуть бути скорочені деякі види витрат компанії
Підвищиться керованість фінансів компанії
Для кого цей тренінг
Виробничі підприємства
Дистриб'юційні компанії
Роздрібні мережі
Підприємства агросектору
Транспортні та логістичні компанії
Мережі медичних установ
Мережі турагенцій, туроператори
Мережі готелів
Що в програмі
Зміцнення і структурування знань про фінансову систему компанії дозволить менеджерам вийти за рамки цілей та інтересів свого підрозділу й отримати глобальне бачення компанії як єдиного цілого. Тренінг дає можливість учасникам побачити, як внесок кожного підрозділу, рішення кожного менеджера впливають на загальний фінансовий результат компанії.
Знайомство з поняттями фінансового циклу компанії та оборотності дає менеджерам новий погляд на необхідність оптимізації запасів, своєчасного повернення дебіторської заборгованості, одержання максимально вигідних умов оплати від постачальників.
Освоєння методів аналізу беззбитковості дозволяє співробітникам компанії розрахувати окупність нових проектів і напрямів бізнесу, а також робити обґрунтований вибір між декількома варіантами рішень. Крім того цей інструмент дозволяє легко оцінити економічний ефект від прийнятих рішень з ціноутворення, системи мотивації персоналу, скорочення або підвищення різних витрат.
Завдяки адаптованим вправам і кейсам учасники легко зможуть перенести навички, отримані на тренінгу до своєї повсякденної діяльності.
Як проходить тренінг
Інтерактивне спілкування
Практичні кейси та вправи в MS Excel
Міні-лекції, мозковий штурм
Зворотній зв'язок учасникам
Обмін досвідом між учасниками
Хто проводить тренінг
- Сертифікований бізнес-тренер, практикуючий бізнес-консультант
- Більше 20 років практичного досвіду роботи у фінансах, в т.ч. 8 років - на позиції фінансового директора
- 7 років досвіду у проведенні тренінгів, навчальних курсів, вебінарів
- Більше 800 годин успішної роботи на тренінгових проектах
Досвід в управлінні фінансами компаній
років
Досвід проведення тренінгів
років
Є науковим редактором книг, виданих видавництвом «Balance Business Book»: Д. та Л. Гледстоун «Інвестування венчурного капіталу»; А.Д.Орр “Advanced Project Management”; Ларсон В. Чіапетта «Фундаментальні принципи бухобліку» та ін.
Ключові компетенції:- Ефективне управління финансами компанії
- Фінансовый аналіз
- Система фінансового контролю у компанії
- Управлінський облік
- Облік по МСФО
- Бюджетування
- Бізнес-планування
- Cash-flow менеджемент
Результати клієнтів

“Якість нарастала від початку до кінця тренінгу. Був реально цікавий кейс” (Труфін Олег, директор РСП компании «БаДМ», Львів)
“Дуже легко подавалася і сприймалася інформація, створюється враження, що тренер глибоко вивчила специфіку бізнесу” (Альона Булаєнко, відділ закупок компанії «БаДМ»)
“Дуже сподобалася робота тренера. У доступній і наочній формі було викладено складний матеріал” (Лемець Ольга, директор РСП м. Київ)
1. Опис задачі / проблеми
Основним завданням тренінгу було підвищення рівня фінансових знань керівників філій та керівників напрямків бек-офісу компанії. Кожен з цих менеджерів приймає рішення, які мають суттєвий вплив на фінансові результати підприємства. Тому було важливо, щоб менеджери могли оцінювати вплив прийнятих ними рішень на ці результати і знаходити оптимальні варіанти, грунтуючись на фінансових розрахунках.
2. Що було зроблено
Частина інформації (основні поняття про фінансову звітність) учасники тренінгу вивчали самостійно, у якості передтренінгової підготовки. Це дозволило швидко включитися в процес і легко налаштуватися на подальшу роботу. В ході тренінгу учасники отримали ряд простих і практичних інструментів для використання в повсякденній роботі: аналіз беззбитковості, аналіз вигідності отримання та надання знижок і відстрочок, аналіз оборотності запасів і дебіторської заборгованості. У другій частині тренінгу учасники, об'єднавшись в команди, працювали над кейсом щодо складання фінансової моделі бізнесу. Це дозволило кожному учаснику поглянути на компанію глобально, відчути, який вплив мають рішення, що приймаються з приводу окремих бізнес-процесів, на загальний результат компанії.
3. Результат після навчання
Співробітники, які пройшли навчання, стали краще розбиратися у фінансових аспектах бізнесу. Вони стали більш усвідомлено приймати рішення, що мають фінансові наслідки для компанії. Зменшилися труднощі у комунікації між фінансовим департаментом та іншими підрозділами компанії.

«Теоретична частина поєднувала в собі сучасну теорію, доповнену кращими практиками провідних світових компаній. Крім того, тренер постійно підтримувала жвавий інтерес аудиторії яскравими прикладами, закликаючи до розмови. Наші «студенти» жваво обговорювали з викладачем питання з власної практики. Кожна презентація була оригінальною і аргументованою, а головне, що в майбутньому, такий досвід може допомогти колегам в оцінці фінансової складової Компанії, і більш чітко і ясно розуміти ті чи інші дії»
Брущенко Альона, Менеджер з внутрішніх комунікацій компанії Кернел.
1. Опис задачі / проблеми
Тренінг проводився для групи директорів елеваторів холдингу. Це керівники-практики, які мають великий професійний і життєвий досвід. Перед цими керівниками в найближчій перспективі стояло завдання впровадження системи бюджетування, тому головною метою тренінгу було напрацювання навичок планування показників доходів і витрат та формування бюджетів.
2. Що було зроблено
На початку тренінгу учасники згадували і структурували загальну інформацію про управління фінансами компанії, вчилися аналізувати фінансову звітність. Особливу увагу приділили розумінню показника операційного прибутку EBITDA, оскільки саме цей показник використовувався в якості ключового показника ефективності для даних керівників. Далі ми вивчили принципи побудови бюджетної системи компанії і всі етапи складання бюджетів та на практиці опрацювали процедури планування показників доходів і витрат на прикладах, адаптованих під компанію. Крім того, співробітники отримали післятренінгове завдання-кейс для закріплення набутих навичок.
3. Результат після навчання
Співробітники отримали практичні навички складання бюджетів, що підвищило їх залученість в процес бюджетування, допомогло зняти настороженість, яка була по відношенню до нововведень. З'явилося усвідомлене ставлення до процесу планування замість формального підходу. Покращилося розуміння показника EBITDA, а звідси і бачення, як можна на нього впливати прийнятими рішеннями. Таким чином, формальний показник став реальним KPI, що зв'язує щоденну діяльність керівника підрозділу з досягненням глобальних цілей компанії.

«Велике дякую, навчання було дуже корисним і цікавим, викладач дуже просто і доступно пояснював складний матеріал, всі учні задоволені. Наші оцінки: - повнота викладеного матеріалу -10; - контакт тренера з групою, емоційна складова -10; - темп навчання - трохи швидко оскільки все було вкладено в один день -8; - відчуття, що навчання було результативним, отримані всі відповіді на питання -10; - доступність матеріалу, зрозумілість мови -10+»
Ірина Клязніка, керівник служби впровадження змін, корпорація «Артеріум»
1. 1. Опис задачі / проблеми
Тренінг проводився для співробітників відділу розвитку компанії. Одним з важливих завдань даного підрозділу є ініціювання змін, що підвищують ефективність діяльності корпорації. Як правило, такі зміни вимагають істотних інвестицій, і перед співробітниками відділу стояло завдання оцінки ефективності інвестиційних проектів. Завдання ускладнювалось тим, що багато інвестиційних проектів компанії не мають прямої видимої економічної вигоди, на основі якої можна розрахувати їх ефективність. Багато інвестицій робляться з метою досягнення відповідності галузевим стандартам, стандартам якості, безпеки і т.д. Тому крім освоєння традиційних методів оцінки ефективності інвестицій важливо було виробити принципи оцінки «некомерційних» інвестиційних проектів.
2. Що було зроблено
Ми познайомилися з поняттями інвестиційних проектів, їх основними типами і видами, а також розглянули чинники, що впливають на економічну ефективність проекту. На практиці в міні-групах учасники навчилися розраховувати основні показники ефективності інвестицій, використовуючи формули і функції MS Excel. Всі вправи проводились на практичних прикладах з реальної діяльності компанії. Потім ми вивчили способи обліку нефінансових критеріїв оцінки проектів і виробили критерії, які може використовувати компанія для застосування методу експертної оцінки.
3. Результат після навчання
Співробітники, які пройшли навчання, отримали більш глибоке розуміння методів, прийомів і показників, які вони використовують у своїй роботі. Багато співробітників цього відділу, що мають гуманітарну освіту, перестали «боятися» цифр і формул. Головним результатом було вироблене на тренінгу бачення. Яким чином можна враховувати нефінансові фактори при прийнятті рішень з інвестиційних проектів.